Yale Üniversitesi-New Heaven, Connecticut

Yale Üniversitesi

Boston'a Selim'in Harvard'ta aldığı visiting pozisyonu için arabamızla giderken yolda dünyanın en iyi üniversitelerinden Ivy League okulu Yale Üniversitesi'ni de ziyaret ettik.

Boston, MA: Tam bir öğrenci şehri: Bir Harvard Macerası

Boston, Amerika Birleşik Devletleri'nin Massachusetts eyaletinde bulunan bir şehir. ABD'nin en eski şehirlerinden. En çok üniversiteye ve öğrenciye sahip olan şehri olduğu için de ben öğrenci şehri olarak tanımlıyorum. Ben de Amerika'ya gelmeden önce ilk Boston'dan doktora kabulü almıştım. Ancak eşimin okuluna  çok çok uzak olması sebebiyle başlamadım. Boğaziçi'nden en çok arkadaşımız Boston'da daha sonra ise bizim yaşadığımız DC, Virginia, Maryland yani DMV bölgesinde. Amerika'ya taşınmadan önce ben de hep Boston'a taşınacakmışız gibi hissediyordum. İngiltere'ye ve dahi Avrupa'ya diğer Amerika şehirlerine nispeten benziyor.

Kaç defa plan yapıp da izin alamadığım için gelemediğim bu şehre inşallah Selim, doktorasını bu dönem Harvard'ta  okuyacağı için geldik.

Siz de Boston'ı tarihteki Boston Tea Party'den biliyorsunuzdur. Şehir, 1630'da Shawmut Yarımadası'nda İngiltere Puritan yerleşimcileri tarafından kuruldu. Amerikan Devrimi'nin kilit olaylarından Boston Tea Party, Boston Katliamı(Boston Massacre), Banker Tepesi Savaşı, Boston Kuşatması'nın gerçekleştiği şehir.

Chicago/İllinois-New York'un daha temiz hali

Chicago

New York'un daha temiz hali diye nitelediğimiz bize Washington DC ve New York karışımı gibi gelen Chicago, 2 günde gezmeyi tamamlayacağımız ve tabi ki New York şehri kadar turistlere çok fazla şey vadeden bir şehir değil. 2 günlük bir gezi yeterli olacaktır. Namı diğer Windy City yani rüzgarlı şehir. Biz gittiğimizde de Temmuz'un ortası olmasına rağmen rüzgarlı, kapalı ve oldukça sisliydi. 22 derece civarındaydı. Kolaylaştırması açısından sizin için 2 günlük rotamızı yazdım.

San Diego/California: Latinimsi şehir

Coronado Beach

Old Town Market

Grand Canyon: Arizona

Amerika'nın Arizona eyaletinde bulunan Grand Canyon yani Büyük Kanyon dünyaca ünlü ve oldukça heybetli bir yapı. Seyre daldıkça Allah'ın kudretinin ne kadar sonsuz insanınsa ne kadar küçük olduğunu hissediyorsunuz.

Las Vegas/Nevada: Günah Şehri

Las Vegas deyince akla ilk kumarhaneler geliyor ya bu doğru. Aslında Las Vegas'ın kumarhane bazlı konsept otellerinden ibaret olduğunu söylesek yalan olmaz. Bu şehre insanlar haftasonu tatili yapmaya, eğlenip bol bol para harcamaya geliyor. 70-80 yaşında ninelerin, dedelerin hala heyecanla oyun oynadığını görüyorsunuz. Ben en çok yaa bu yaşta bile dünyaya ve eğlenceye bu kadar dalınıyor mu diye düşündüm. İnsanoğlu işte dünyaya sımsıkı sarılmışız, hiç bitmeyecek gibi yaşıyoruz. Günah şehri olarak tanımladığım bu şehri ziyaret etmek bana tam bir tefekkür vesilesi oldu. Belki de kendi eksiklerimi görmeme vesile oldu. Amrika'nın Nevada eyaletinde bulunan bu şehri gelin hep beraber ziyaret edelim.

Los Angeles: Melekler şehri ve Yıldızlar Şehri ve Universal Studios

Los Angeles, kelime anlamı ispanyolca melekler şehri demek. Zaten Batı yakasının tüm isimlerini İspanyollar koymuş fark ettiyseniz. San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, San Diego, Santa Monica, Santa Barbara bu isimler bana Mexico'ya gelmiş havası veriyor.

California State Route 1: San Francisco'dan Los Angeles'a Road Trip

''Europeans think 100 miles is a long way, Americans think 100 years is a long time.''

Ne demişler: Avrupalılar 100 milin uzun olduğunu düşünür. Amerikalılar 100 yılın uzun olduğunu düşünür. Yani 100 mil Amerikalılara bir şey değil, 100 yıl da Avrupalılara. Bizim için de malum Amerika'dayız yüzlerce binlerce mil bir şey değil diye düşündük. Çünkü This is America.

Arabada kahvaltı yaptık sıcak su ve kahve alıp. Sabah 8de yola çıktık Monterey’e doğru. Ardından LA’ye doğru Route 1 üzerinde tüm gün yol aldık. Gece  Santa Barbara'ya varabildik.

Bu kısımda pek anlatılabilecek bir şey yok. Bol bol deniz havası aldık ve önümüzdeki seyir noktalarında durarak harika bir road trip yaptık. Bundan sonra fotoğraflar konuşsun.

Amerika'da Bir West Coast Macerası:İlk Durak San Francisco

Amerika'nin Batı yakasını her zaman merak ediyorduk. Çoğu üniversitenin Doğu yakasında olması hasebiyle bizim gibi diğer doktora öğrencisi arkadaşlar da doğu yakasında oturuyor. Batı yakasında çok az tanıdığımız vardı. Bizim için farklı bir macera olacaktı. Hem de son anda karar verdiğimiz, son günü bilet aldığımız bir geziydi bu.

San Francisco'dan başlayıp Los Angeles'ta bitirmeyi planladık 10 gün için. Araba kiraladık.