Las Vegas/Nevada: Günah Şehri

Las Vegas deyince akla ilk kumarhaneler geliyor ya bu doğru. Aslında Las Vegas'ın kumarhane bazlı konsept otellerinden ibaret olduğunu söylesek yalan olmaz. Bu şehre insanlar haftasonu tatili yapmaya, eğlenip bol bol para harcamaya geliyor. 70-80 yaşında ninelerin, dedelerin hala heyecanla oyun oynadığını görüyorsunuz. Ben en çok yaa bu yaşta bile dünyaya ve eğlenceye bu kadar dalınıyor mu diye düşündüm. İnsanoğlu işte dünyaya sımsıkı sarılmışız, hiç bitmeyecek gibi yaşıyoruz. Günah şehri olarak tanımladığım bu şehri ziyaret etmek bana tam bir tefekkür vesilesi oldu. Belki de kendi eksiklerimi görmeme vesile oldu. Amrika'nın Nevada eyaletinde bulunan bu şehri gelin hep beraber ziyaret edelim.

The Strip

The Strip(Las Vegas Boulevard) denilen bu bölgeden ibaretti Las Vegas, yani şehir konseptli kumarhaneler bölgesinden. Yaklaşık 7 km olan bir bulvar üzerinde 14 tane konsept otel bulabilirsiniz. Aşağıda yazdığım otelleri anlatacağım. Otelleri gezdikçe Amerika, resmen her şeyin sahtesin yapmış. Başka ülkelere gidip gezmeye gerek kalmasın diye onları ayağımıza getirelim demişler. Ancak o ülkelerdeki halinden daha pahalı burada aktiviteler. Nitekim New York, Paris, Venedik, Mısır hepsine gittik ama bu kadar yüksek rakamlar çıkmamıştı. Otelleri de sürekli bir gece konseptiyle yapmışlar ki gece gündüz arasındaki fark anlaşılmasın, zamanın nasıl geçtiğini anlamadan bol bol para harcasınlar, kumar oynasınlar. Zaman kavramı kaybolmuş. Kumarhanelerin yani otellerin pek çoğu belli şirketlere ait. Hollywood'un sahibi olan MGM'in burada pek çok kumarhanesi var.

New York New York Hotel

Freemont Street Experience

Otelleri hep ünlü bir şehrin konseptinde yapmışlar. Mesela Paris Oteli,

New York New York Las Vegas

Biz bu otelde 1 gece $40'a kaldık. Buradaki oteller zaten kumardan, yemeklerden, eğlence pazarından yeteri kadar kazandıkları için kalacak yer kısmını ucuz yapıyorlar ki daha çok kişi gelsin otellerine ve daha çok kazansınlar. Bu yüzden Airbnb'ler bile geceliği $150 iken biz gayet uyguna kaldık. Hem de New York konseptine bakan yüksek katlardan birinde kaldık. Gece geç saatte geldik ve resepsiyonda çok sıra bekledik. İşlemleri yavaş yapıyorlar ve sürekli kalmaya gelen birileri oluyor. Gece yarısından önce gelip online check-in yapmaya çalışın. Biz gece 1.30 am gibi geldiğimiz için o imkanı kaçırmıştık.

New York'ta okuduğum ve şimdi de Selim'in ailesi olduğu için kalbimizde ayrı bir yeri var zaten. Burada da şehri yeniden görüyor gibi olduk.

Paris Hotel

Paris'in sembol yapılarından Hotel de Ville, Louvre, Eyfel Kulesi, Arc de Triumph, Montmarte ne ararsanız var yine burada.

Bellagio’nun havuz şovlarını izlemek için kentteki en ideal noktalar arasında sayılıyor burası.

Arc de Triumph bile dikmişler ya ne deyim.

Venetzia

Venedik konseptli bu otel en sevdiklerimden oldu. Bildiğiniz İtalya'nın Venedik'ini ayaklarına getirmişler. Şu Amerikalılar bir ailem! Kanalları, Dük Sarayı, gondolları, hatta müzeleri konseptlerine katmışlar.

Gondola binmek resmen Venedik'ten daha pahalı. İnanamadık. Gerçek kanallar arasında paylaşımlı gondola binerek çok daha ucuza gezinti yapabilirsiniz.

Her şeyin sahte olduğu bu dünyada, gökyüzü de sahte. Kapalı alana gökyüzü varmış hissi vermişler. Çok şık dursa da bu his beni boğdu. Kocaa gökyüzüne sahipken burada küçük bir gökyüzüne sahip olma fikri beni daralttı.

İşte bu manzara gerçekten güzel. Dük Sarayı'nın oymalarını yapmışlar. Güneşe bakan yüzü bana ferahlık verdi sonunda. En çok dışarda olmayı sevdim.

Ceasar's Palace

Antik Roma temasına sahip bir kompleks. Girişte 6 metrelik Julius Caesar heykeli sizi karşılıyor. Colosseum'da eğlence mekanı, The Forum Shops'ta alışveriş mekanlarını bulabilirsiniz.

Flamingo Hotel

Gerçek flamingo göreceğiz diye gittiğimiz bu otelde eskiden flamingolar varmış ama biz gittiğimizde yoktu. Biraz hüsran oldu ama yine de tatil kasabası havası vardı.

Luxor

Mısır konseptli bu otelde piramitler, Ramses, hiyeroglif yazıları Antik Mısır'a dair simge yapılarından ne ararsanız vardı. Piramit 30 kat yüksekliğinde ve 1993 yılında inşa edilmiş. En üst kısmından kaynağını 39 xenon ampulden alan dünyanın en güçlü ışık hüzmesi gökyüzüne yönlendiriliyormuş.

The Mirage-The Volcano

Otel kompleksinin girişinde bir yağmur ormanı oluşturulmuş ve şovların gerçekleştirilmesi için bir yanardağ yerleştirilmiş.

Freemont Street Experience

Renkli ve eğlenceli bir cadde gösteri alanı diye gittik. Açık hava diskosundan farkı yoktu. Biz bir an önce geri çıktık. Açıkçası en nefret ettiğim yerdi.