Amerika'da Bir West Coast Macerası:İlk Durak San Francisco

Amerika'nin Batı yakasını her zaman merak ediyorduk. Çoğu üniversitenin Doğu yakasında olması hasebiyle bizim gibi diğer doktora öğrencisi arkadaşlar da doğu yakasında oturuyor. Batı yakasında çok az tanıdığımız vardı. Bizim için farklı bir macera olacaktı. Hem de son anda karar verdiğimiz, son günü bilet aldığımız bir geziydi bu.

San Francisco'dan başlayıp Los Angeles'ta bitirmeyi planladık 10 gün için. Araba kiraladık.

Rotamız

San Diego (California)A
Los Angeles

California

Kaliforniya, Amerika'nın Alaska ve Texas'tan sonraki en büyük 3. eyaleti. California deyince aklımıza palmiyeler, plajda paten kayanlar, şimdi bir de şiddetli rüzgarları ve evsizler geliyor.

San Francisco
San Francisco Havaalanı'na inerek yolculuğumuza başladık. California eyaletinin bir şehri olan San Francisco, yokuşlarıyla hatırımızda kalan bir yerdi. Gördüğümüzde de neden öyle biliyormuşuz anladık. Arabanız varsa denize doğru sürmek çok da keyifli olabilir. Yoksa yokuşlar oldukça zorlayıcı. Şehri gezmek için 1 ya da 2 gün yeterli olur. Tramvay'a benzeyen cable car'a da binebilirsiniz.

Bu şehri evsizler (homeless) şehri olarak tanımlayabilirim. Amerika'da çok sayıda evsiz var. Bizim yaşadığımız yerlerde de var evet ama burada merkezde her sokak başı evsizlerle doluydu. Kışın sıcaklıklar çok da düşmediği için Batı Yakasını oldukça tercih etmişler. Maalesef evsizler büyük bir sorun bu refahın ve varlığın bol bulunduğu kapitalist ülkede! Ne yaman çelişki!

Biz araba kiralarken büyük bir sıkıntı çektik maalesef. Valizlerle arabasız kalakaldık. Önceden SUV rezerve etmemize rağmen hiçbir araba olmadığını söylediler. 2 gün sürekli telefonda konuşup araba talep ettik. En sonunda Sedan bir araç geldi. Mavi bir charger verdiler. Arabanın boyutundan memnun olmadık tabi ki, istediğimiz o değildi. Bu yüzden her gün pek çok şubeye gidip araba sormaya başladık. Ne hikmetse bir türlü SUV çıkmadı karşımıza ancak Los Angeles'a gittikten sonra ve pek çok şube gezdikten sonra bir Hatchback bulabildik, tüm eşyaları yerleştirdik ancak o da küçük geldi. Daha sonra başka bir şubeden regular SUV alabildik. Tabi o aralarda eşyaları yerleştirirken pek çok eşyamızı kaybetmişiz.

Union Square

Etrafında kafeler, sinemalar, sanat galerileri, müzeler, alışveriş merkezleri, tiyatrolar, konser mekanları olan bir meydan. New York şehrinde de Union Square var. Birbirlerinden kopya çekmişler. Bizce pek de bir numarası yoktu meydanın. Hareketli de gelmedi bize.

Chinatown

Hemen hemen yer yerde olan bu Çin mahallesi, Amerika'nın Asya dışındaki ülkelerin arasında en büyük Çin mahallesiymiş. Biz de girdiğimizde ya bu kadar büyük Çin mahallesi görmemiştik dedik. 1848-1855 arasında yaşanan Gold Rush denilen “altına hücum” döneminde ve sonrasında San Francisco’ya göç etmiş Çinli göçmenlerin gelip yerleştiği yer.

Yeşil kiremitli ve ejderha heykelli Chinatown kapısı karşılıyor sizi.

San Francisco'nun meşhur yokuşlu yolları

Fisherman’s Wharf

İçinde Pier 39’in de bulunduğu deniz kenarında iskele üzerine kurulmuş bir çarşısı olan yer. Bu liman, 19.yy'da İtalya'dan göç eden balıkçılar tarafından kurulmuş ve daha sonra günümüzdeki çarşı haline gelmiş. Bu limanda çok sayıda deniz aslanı gördük. Çok acayip sesler çıkartıyorlar, iskelede tembel tembel yatıyorlar ve ağır bir kokuları var.

Alcatraz Adası

1861-1963 yılları arasında ülkenin en azılı suçlularının hapsedildiği, pek çok filme konu olmuş bir hapishane. Adanın içinde olduğu için tutuklular kaçamıyormuş. Şimdilerde bir müze. Adaya gitmektense uzaktan bakmak daha mantıklı ve güzel geldi bize.

İlk gece bir otelde kaldık. Turk Street'teydi. Biz oranın tehlikeli bir yer olduğunu bilmiyorduk. Çok sayıda homeless vardı.

City Hall

Çok sayıda gelin düğün çekimine gelmiş buraya. İçerisi oldukça şık, sarayane bir yapıya sahipti.

Silikon Vadisi

Apple, Google, Facebook, Oracle, SpaceX, Tesla Motors, Intel, HP, Cisco Systems gibi büyük şirketlerin bulunduğu teknoloji devi bir bölge. Uber, Twitter ve Tesla'nın headquarterlarını gördükten sonra Silikon Vadisi'nin doğmasına sebep olan Stanford Üniversitesini de gezdik.

Uber HQ

Twitter HQ

Powell Street

Cable Car

Tramvay'a benzeyen cable car'a da binebilirsiniz. Cable car, 1870’lerin başlarında ilk kez bu şehirde icat edilip kullanıma geçirildiği için ünlü olmuş.

The Painted Ladies ve Alomo Meydanı

1906daki depremin ardından restore dildikten sonra rengarenk boyanan Victorian tarzı 7 eve The Painted Ladies yani Boyalı Hanımlar deniyor buraya. Depremden sonra pek çok bu tarz ev yıkılmış ve bunlar ayakta kalmış. 1800lerin ortasından sonuna kadar bu bölge önemli yerlerden biriymiş ve Queen Anne tarzı mimari hakimmiş. Sanayi Devrimi etkisiyle İngiltere'den Amerika'ya taşınmış mimari tarzı. K
uleli, girişleri verandalı, asimetrik cepheli ve cumbalı yapı tarzına deniyor.

Fuller House (Bizim Ev) dizisinin açılışında hep bu evleri gösterirlerdi. Bu evlerde yaşıyormuş gibi gösterirlerdi. Olsen ikizlerini de çok severdim. Linke tıklayarak bir sahnelerini izleyebilirsiniz.

Japan Town

Japan Centre Malls

Japon kültürünü bir nebze teneffüs edeceğiniz bir merkez. Dondurmalarını denemek istedik.  Yeşil çaydan yapılan matcha dondurmaları meşhurmuş, tadımlık verdiler. Yosun gibi bir tadı vardı, çok kötüydü, matchanın bize göre olmadığını anladık. Biz de Strawberry Yuzu aldık. Yuzu bir çeşit Japon limonuymuş.

Golden Gate Park

Mühendis William Hammond Hall tarafından tasarlanmış olan park, Manhattan'daki Central Park'tan da büyük. Her yerini yürüyerek gezmek pek de mümkün değil. Parkın içinde çeşitli bahçeler, botanik bahçesi, ve vahşi hayvanlar,  göller, müze, sanat galerisi, konser alanı, futbol sahası, bilim akademisi gibi bölümler bulunuyor. Japon Tea Garden'ı ünlü. Biz biraz uzak kaldığımız için ve arabamız olmadığı için gidememiştik.

Golden Gate Bridge

Fuller House (Bizim Ev) dizisinden aşina olduğumuz, dizide üstü açık kırmızı arabayla geçtikleri yer. San Francisco'yu Kaliforniya'nın kuzey yerleşkelerine bağlıyor. Biz araba kiralamaya otobüsle gidip übere binmek için beklediğimiz noktada gördük ve Golden Gate Köprüsü'nden geçerek kuzey tarafına ulaştık.

Arabamızı
Enterprise'ın bir şubesinden kiraladık. Burası San Francisco'nun en çok turist çeken noktasıymış. Kiremit rengi köprü gerçekten hoş bir görselliğe sahip. Köprü 1933 yılında, Mühendis Joseph Baerman Strauss yönetiminde 4 yılda inşa edilmiş veArt-Deco stilinde yapılmış. 1964’e kadar Dünya’nın en uzun asma köprüsü sayılmış ama 1964 yılında New York’taki Verrazano-Narrows köprüsü bu ünvanı almış.

Lombard Street

Russian Hill'den aşağı doğru inen kıvrımlı sokak dünyanın en çarpık sokağı ünvanını almış. Benim San Francisco'da en sevdiğim şey bu sokak oldu. Arabayla yukarıdan aşağı indik biz de.
1920’li yıllarda,  yüksek çekiş gücüne sahip araçlar olmadığından dik yokuşları çıkmanın başka bir yolunu bulamamışlar ve virajlı bir yol yapmışlar. Tabi Instagrammable bir yer olmuş artık.

bu da Lombard Street'e aşağıdan bir bakış.

Oakland

Akşamına da San Francisco'da doktora yapan arkadaşlarımızın evine gittik. Amerika'nın her yerinde doktora yapan arkadaşlarımızın olması çok güzel.

Zaytuna College

Hamza Yusuf'un öncülüğünde kurulan Amerika'daki ilk akredite Müslüman liberal arts college'ı. Hem İslami ilimlerin hem sosyal bilimlerin öğretildiği bir akademi. Manzarası çok güzeldi.

UC Berkeley Universitesi

Doktora yapan iki arkadaşımız olduğu için onlarla birlikte bir tur attık. Hatta birinin mezuniyeti vardı. Mezuniyet gününe denk geldiğimiz için oldukça kalabalıktı okul.

Belli bir park yerinde sadece Nobel Ödülü alanlar park edebilir yazıyordu. Nobel alana kadar oraya park etmeyeceğiz artık ne yapalım:)

Seyir kulesine çıktık 5 dolara. Şehri yukardan görebildiğimiz güzel bir nokta oldu. Manzara aşağıdaki gibiydi.

Stanford Universitesi

Dünyanın en iyi üniversitelerinden olan Stanford Üniversitesini gezdik. Churchleri kapalıydı ve Asian week vardı. Asya yemekleri satılıyordu. Biz hiçbirinden alamadık. Bubble tea alalım bari derken sıraya bir baktık, tüm okul oraya girmişti herhalde. Gördüğümüz yerler: Mühendislik fakültesi (Silikon Vadisi'ne mühendis gönderdikleri fakülte), Hoover Kulesi, Meyer Green Escondido Mall, Stanford Anıtı Kilisesi ve Arizona Garden.