Chicago/İllinois-New York'un daha temiz hali

Chicago

New York'un daha temiz hali diye nitelediğimiz bize Washington DC ve New York karışımı gibi gelen Chicago, 2 günde gezmeyi tamamlayacağımız ve tabi ki New York şehri kadar turistlere çok fazla şey vadeden bir şehir değil. 2 günlük bir gezi yeterli olacaktır. Namı diğer Windy City yani rüzgarlı şehir. Biz gittiğimizde de Temmuz'un ortası olmasına rağmen rüzgarlı, kapalı ve oldukça sisliydi. 22 derece civarındaydı. Kolaylaştırması açısından sizin için 2 günlük rotamızı yazdım.

2 günlük rota

1.gün
Alfred Caldwell Lily Pool
Cloud Gate
Crown Çeşmesi
akşam bisiklet kiraladık lyft'ten

2.gün
Navy Pier
360/John Hancock Center'da Signature Room Lounge
University of Chicago

Gezdiğimiz Yerler

Çok da fazla turistik noktası olmadığından 2 günlük rotanın fazlasıyla yettiğini söyleyebilirim. Hatta biz şehre geç girdik, park yeri ile saatlerce oyalandık. İstediğimiz tekne turuna yetişemedik. Bir sürü şey geldi başımıza yine de her yeri gezebildik. Hatta nehri birkaç defa görebildik. New York'tan çok daha temiz, daha az gökdelene sahip ve daha küçük bir şehir (merkezi ve gezilecek yerleri bakımından) olarak göründü gözümüze. Selim 1 aylığına Michigan Üniversitesi'nden ders almaya gitmişti. Programın sonunda araba kiralayıp Chicago'ya geldi ben de Washington'dan uçakla geldim. Orada buluştuk. Chicago gezisi boyunca başımıza türlü olaylar geldi, moral bozukluğu yaşadık. Ama şehir küçük olunca tamamladık gezme işini diyebilirim. Chicago'ya gelirken zincirleme kazaya denk geldiği için yol çok uzadı, beni havaalanından geç aldı. Ben artık metro bileti alıyım diye bileti aldım trene bincektim ki bileti yakıp geri çıktım. Sonunda buluştuk ama arabaya uzun süre park yeri aradık. Saatlerce dolandık sonunda bir yere bıraktık. Oradan ayrılıp başka yere gitmek istediğimizde de bayağı dolandık. En sonunda Best Parking uygulamasindan online alip park edince saat 7pm oldu. Biz de 24 saatlik Lyft kiraladık Divvy uygulamasini indirip $15'a. 3 saatte bir duraklarına bırakmak gerekiyor. Ben hastaydım, Selim uykusuz. Ertesi gün tekne turu almaya çalıştık Groupon'dan refund geldi. Şirketi aradık bilet var dediler.  Bisikletle gezmeye çıkmıştık, varamadan aceleyle döndük ki yetişelim. Gittik bilet tükendi dediler. Daha geçe aldık bekledik derken akşama kadar sürekli bir şeyler oldu. Ama elhamdulillah geziyi sağ salim tamamladık.

1-Wendella Tours and Cruises and Chicago River

Chicago'nun en önemli olayı bir tekne gezisi ile nehrin civarını ve oradaki yapıları görmek diyebilirim. En güzel yeri de DuSable Köprüsü'nün olduğu Chicago'nun sembolik resimlerindeki bu bölge diyebilirim. Özellikle gece ışıklarıyla çok güzel görünüyor.

90 dklık turlarda Groupon'dan alınca indirim oluyordu. Biz acentadan 45 dk'lık tur aldık. Daha fazlasında sıkılırdık, artık sonuna doğru uyumaya başladık iyi ki de 45 dklık almışız. Kişi başı $25 verdik. Groupon'da da hem indirim yoktu hem oradaki biletler tükenmiş ki almamıza izin vermedi. Biz de acentaya gelip direk Wendella'dan aldık saat 2.15 pm'deki tura. Tur boyunca rehber, binaların önemini anlattı.

Kanalizasyonun da nehre dökülmesi nedeniyle çok kirlenmiş. 1885 yılındaki kirliliğin ardından nehrin akış yönü tersine çevrilmiş. Artık Meksika'ya doğru gidiyormuş kirlilik. 1871'de olan büyük Chicago yangınında pek çok bina hasar görmüş, etrafta gördüğümüz binalar yeni yapılmıştı.

Binaların üst katlarını tamamen sis kaplamış.

2-DuSable Bridge

3-River Walk

4-Navy Pier

1916 yılında ziyarete açılan iskelenin bulunduğu yer. Michigan Gölü'ne bakıyor. Bisikletle nehrin bir ucundan başlayarak oraya kadar gidilebilir.

5-John Hancock Merkezi & 360 Chicago

1960larda yapılan 100 katlı gökdelen, Magnificent Mile üzerinde yer alıyor. 94. kata $30dan başlayan fiyatlarla çıkabilirsiniz. Sise dikkat etmek lazım, yoksa paranız boşa gidebilir. Sissiz bir gün tercih etmeli.

Signature Room Lounge'a gidip bir çay içerek buraya ayrıca $30 vermeden harika bir gökdelen manzarası izleyebilirsiniz dicem ama biz gittiğimizde sisten hiçbir şey görünmüyordu. Kafe akşam 5ten sonra açılıyor yalnız ona dikkat. Aşağıdaki fotoğrafta restoran kısmını gördük. 95.kat restoran 96.kat kafe. Restorana dress code ile giriyorsunuz. Kafede öyle bir zorunluluk yok. Biz manzara görelim hevesiyle gittik ancak o kadar çok sis vardı ki gipgri bir pencereden başka bir şey görünmüyordu. Sis arada aşağıda restoran katında aralanıp bir takım manzaralar oluşuyordu. Kafe tarafında hiç sis aralanmadı. Biz bir de girişte sol tarafa oturduk. Sağ tarafta hafif bir manzara görünüyordu.

Signature Room Lounge

Biz kafe kısmında gluten free bir Creme Brule yedik lezzetliydi. Ama getirdikleri Earl Grey çayı hem sallamaydı hem se soğuktu. Memnun olmadık tabi. Manzarayı da görseydik iyi olacaktı ama nasibimizde yokmuş. Manzaramız arkada görünen gri pencereydi.

6-Milenium Park

Cloud Gate ve Crown Fountain'ın olduğu park. 2004 yılında kullanıma açılmış.

7-Cloud Gate (Bean)

Millenium Park'ın en ikonik yapısı. Hindistan asıllı İngiliz sanatçı Anish Kapoor’un imzasını taşıyor. Benzerliğinden dolayı “Bean”, yani fasulye, lakabı verilmiş.  yakınına gittiğinizde AT&T Plaza’da fotoğraf sırasının gelmesini bekleyen birçok kişiyle karşılaşabilirsiniz. Fasulyeye benzerliğinden Bean lakabını almış. Hindistan asıllı British sanatçı Anish Kapoor’un imzasını taşıyor. Sanatçı varoluş farkındalığı oluşturmak istemiş. Gelenler yansımalarını görüyorlar. En çok ziyaret edilen yapılar arasındaymış şehirde. 110 ton ağırlığında ve ATT hat şirketi hediye etmiş diye biliyorum.

Bakalım benim yansımamı bulabilecek misiniz?

8-Crown Çeşmesi

1000 Şikago sakininden aldıkları görüntüleri çeşmeye yansıtıyorlar yıl boyu. Aradaki su birikintisi ise çocukların eğlencesi olmuş. Ben de sandaletlerimle suya girdim. Çok severim ayağımı suya sokmayı.

9-Grant Park
Buckingham Fountain'ın da içinde olduğu geniş park. Bisikletle dolaşmayı tavsiye ederim. Yürüyerek çok zorlayıcı olur. 1835 yılında halkın isteğiyle kurulmuş. Millenium Park da bu alanın içerisinde sayılıyor.

10-Buckingham Çeşmesi

15 katlı bina kadar yüksekliği var. Grant Park'ın merkezinde 1927'de Rokoko tarzında inşa edilmiş. Kate Sturges Buckingham’ın erkek kardeşi anısına yaptırdığı gösterişli eserin tasarımında, Versay Sarayı’ndaki Latona Çeşmesi örnek alınmış. Akşamları ışık gösterileri de yapılıyormuş.

11-Chicago Cultural Center

Admission is free year-round at the Chicago Cultural Center. Ücretsiz ziyaret edebileceğiniz bir mekan.
Yıl boyunca tamamı ücretsiz izlenebilecek konser, dans, tiyatro performansları ile film gösterimlerine ve ailelere yönelik etkinliklere sahne oluyor
Explore the Pedway from the access point in the Chicago Cultural Center’s Randolph Street lobby

12-Chicago Pedway

Aşağıdaki linkte bulabileceğiniz gibi burada her şey ücretsiz. Denk getirebilirseniz eventlere, sergilere, rehberli turlara ücretsiz katılabilirsiniz.

13-Chicago's Pizza

Şikago'nun meşhur Deep dish pizzasının glutensizini yedik. Domates sosunun çokluğundan tiksindik diyebilirim. Zaten domatesli pizza da sevmem. Costco'nun dondurulmuş glutensiz pizzası bin kat daha güzeldir. $35'ı çöpe atmış gibi hissettim.

14-Teamo Boba Bar Bubble Tea

İşte işletmecilik dediğim buble tea kabı tasarımı. Plastiğe şekilli bir isim basarak, kola kapağı yapıp $10'a satabiliyorlar. Ben de bayılarak içtim. Classic Milk Tea'ye Creme Brule Moustache ve Boba yani bubblelardan eklettim. Ttalı ve lezzetliydi.

15-University of Chicago

Selim'in Şikago Üniversitesi'nde doktora yapan arkadaşı vardı. Bize üniversitesini gezdirdi.

Aşağıdaki kapı hakkında okula başlarken giriyorsun mezun olurken ancak çıkabiliyorsun diye bir efsanevi söz varmış. Ben de öğrencilerinin çalışkanlığına yordum. heralde başlayınca çalışmaya bir başlıyorlar ancak mezun olunca kafalarını kaldırabiliyorlar diye düşündüm.

Okulun etrafındaki bir kafede glutensiz chocolate chip cookie yedim. Fotoğrafını çekmemişim. Bildiğiniz cookie işte siz hayal edin😋

16-Alfred Caldwell Lily Pool

Sudaki yansımayı çok sevdim.

17-North Avenue Beach

18-Lincoln Park Zoo

-free ve zebra, kanguru, camel, alpaca(Güney Amerika'da yetişen bir deve), Japon şebeği, kızılkurt, kar baykuşu, Jamaika iguanası, Henkel’in düz kuyruklu kertenkelesinin  vulture/akbaba, penguin, polar bear, seal:fok,  cüce su aygırlarının ve timsahların bulunduğu Afrika bölümü de bulunuyor. Nostaljik tren.

19-Willis Kulesi and Skydeck

Dışa çıkıntılı balkon gibi bir camdan direk aşağıya bakabiliyorsun. $38.5 kişi başı 2022 yılında. Biz çıkmadık, zaten sisten binanın üst katları kapanmıştı. Yapımı 1973 yılında tamamlanmış ve siyah aluminyum ile kaplanmış. 1997 yılına kadar dünyanın en uzun yapısıymış.

20-Water Tower Campus

1871'de olan büyük Chicago yangınından kalan birkaç binadan biri. William W. Boyington tarafından tasarlanan Su Kulesi, şimdilerde City Gallery adı altında sanatseverlere hizmet veriyor.

21-Magnificient Mile

Ünlü alışveriş mağazalarının bulunduğu cadde.