17 Maddede Gezi Hazırlığı

Geziye hazırlık nasıl yapılır?

Bir yeri gezmeden önce orası hakkında araştırma yapmak önemli, tabi ki ilk yapmak gereken uçak biletleri bakmak, İngiltere’de yaşadığımız için diğer Avrupa şehirlerine geçiş hem daha kısa sürede hem de daha ucuza olabiliyor. Ayrıca çoğu turistin seyahat planını yaptığı yaz mevsiminde ,hristiyanların önemli bir bayramı olan Christmas’ta, bank holidaylerde ve diğer tatillerde Avrupa’da biletler pahalı oluyor. Onun dışında çok ucuza bilet bulabileceğiniz zamanlar olabilir. Avrupa’nın yakın şehirleri için tren biletleri ve Flixbus, Euroline gibi şirketlerin otobüs biletleri de Ankara İstanbul kadar sürdüğünden ucuz olabiliyor. Uçak biletlerini Skyscanner’dan otobüs ve tren biletlerini GoEuro’dan zaman zaman takip etmek gerekiyor. Gidiş dönüş biletini aldıktan sonra eğer birden fazla şehire gidicekseniz ki tatile çıkmışken yakın yerleri gezmek daha iyi oluyor transfer yapacağınız şehirlerin biletlerini de almak gerekiyor. Gezi süresini planladıktan sonra aralardaki yerlerin biletlerini de alıyoruz ve kalacak yerleri book ediyoruz, tabi bunları Selim hallediyor Allah razı olsun:)

Gittiğimiz yerleri önceden okuyup araştırmak ne göreceğimiz hakkında bilgi edinmemizi sağlıyor aslında bilet almadan önce küçük çapta bir araştırma yapıyoruz ki ayıracağımız vakte değer mi değmez mi bilmek istiyoruz. Daha sonra da internetten daha uzun araştırmaya başlıyoruz. Ancak genelde gezilecek yerlere tek tek bakmayı son ana bırakıyoruz ve gezeceğimiz gün plan yapıyoruz. Googlemaps’ten önemli yerleri işaretliyorum, her gittiğim yeri genelde yıldızlarım. Haritadan işaret yetmiyor tabi, rota yapmak genelde eşime kalıyor. Ulaşım nasıl olacak, bilet nereden ne kadara alınacak, kaçlı bilet almak lazım, bileti nerede valide etmek gerek bunları Selim Bey hallediyor. Hatta yol boyu nereye gideceğimizi haritadan daima o takip ediyor ve yönümüzü buluyoruz. Şarjlarımızın tam olması ve power banklerimizin de dolu olması gerekiyor bir yandan.

İngiltere telefon hatlarımızı içindeki paketiyle beraber tüm Avrupa’da kullanabildiğimizden mutevellit bu kısmı hiç dert etmiyoruz çok şükür, zaten uçaktan iner inmez internetimiz, konuşma hakkımız hepsi aynen duruyor. Bu da gerçekten işimizi kolaylaştırıyor. Pasaportumuzdan dolayı da vize almamız gerekmediği için onu düşünmeksizin biletlerimizi alıyoruz. Yalnız önceden bir kısım poundu euroya çevirmemiz gerekiyor. Aslında Monzo kart kullanıyoruz, kart geçen yerlerde çok işe yarıyor, hatta bazı bankamatiklerden istediğimiz zaman komisyonsuz ve zararsız Euro çekebiliyoruz ancak ilk vardığımızda otobüse binmek için yahut kart geçmeyen yerlerde kullanmak için önceden az miktarda Euro bulundurmayı tercih ediyorum.

Gezilecek yerleri önceden okusak bile daha iyi anlamak için o yeri gezerken araştırıyoruz. Böylelikle ‘Çok gezen mi bilir çok okuyan mı’ sorunsalını çözmüş oluyoruz😀 O ülkeye, şehre gelmeden önce ilgili kitapları, hikayeleri okuyup, filmleri izliyoruz. Her biri için kitapları okumak çok uzun süreceğinden hakkındakileri okumak daha faydalı olabiliyor, böylelikle daha çeşitli bilgi edinebiliyoruz. Aynı zamanda sanatçılarının hayatı ve eserlerini okumak da hoşuma gidiyor. Müzisyenlerinin eserlerini dinleyip, yazar ve şairlerinin hayat hikayelerini öğrenmek, ressamlarının tablolarını incelemek zevklerim arasında. Nerelerde neler yenir konusu da bizim için önemli bir konu. Nitekim helal yemek arıyoruz ve Avrupa’da helali de yemeği de bulmak çok zor😀 Avrupa gezerken yemek çeşitleri ve lezzetler bakımından ne kadar da fakir olduklarını görüyorsunuz. Öncesinde şehrin neleri meşhurmuş öğrenip farklı bir şeyse tatmak güzel oluyor. Genelde helal yerlerde kebab, döner, ya da ne varsa bize uygun onlardan yiyebiliyoruz. Yola ilk çıkarken yanımıza bozulmayacak atıştırmalıklar almayı da ihmal etmiyoruz. Kışın düzenlediğimiz gezilerde önceden felafil dürüm, mercimek köftesi, elmalı kurabiye gibi kısa sürede tüketilmesi gereken aperatifler hazırlıyordum, ancak yazın buzdolabında saklanması gereken yiyecekler bozulduğundan sadece kuru ürünler alıyoruz yanımıza.

Gezi dönüşü de gezdiğimiz yerleri bloguma yazmayı ve çektiğimiz videolarla Vlogumuzu hazırlamayı ihmal etmiyoruz. Blog yazmak uzun sürse de halledebiliyorum, ancak Vlog çekmek çok daha zahmetli oluyor. Çekimleri bir şekilde yapsak da editlemek çok zaman, emek, ve  fikir üretmek gerektiriyor, o yüzden bunları hemen halledemiyoruz. Daha doğrusu Vlog’u eşim hazırladığından olan zahmet ona oluyor, sonra da benim kanalımdan paylaşıyoruz😀

Daha sonra da sefer duasini okuyup bismillah diyerek yola baslamali
sefer duasi(Kur'an'dan)zuhruf 13.ayet

سُبْحانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَ

Geziye için neler hazırlamalıyız ?
1-Uçak bileti
2-Şehirler arası biletler
3-Kalacak yer ayarlama
4-Gezilecek yerleri araştırma
5-Haritadan gidilecek yerleri işaretleme
6-Şehirde çekilmiş filmleri izleme
7-Şehir hakkında yazılmış kitapları veya hikayelerini okumak
8-O şehirde yaşamış veya o şehri anlatan yazar, şair, ressam, mimar, kaşif, önemli şahısları ve eserlerini araştırmak