Arapça Ders 7 tamlama örnekleri

İsim tamlaması,
Sıfat Tamlaması
İsim cümlesi
Fiil zaman üzerine ayırt edici örnekler. Her tür ihtimali göz önünde bulundurmaya çalışarak her birinden örnekler yazdım.



 Dikkat: bazı yerlerde kesrayı, şeddenin hemen altına, bazı yerlerde de harfi altına ekledim.

Bu makale

هذا المقالُ 
Bu bir (herhangi bir) makaledir.

هذا مقالٌ
Bu, makaledir.

هذا هو المقالُ
Bu, benim makalemdir.

هذا مقالِي
Bu makalem

مقالي هذا
Bu benim hocamın/profesörün makalesidir.

هذا مقالُ  أستاذي
Benim hocamın bu makalesi

هذا المقالُ  أستاذي
Bu hocamın makalesi

 مقالي أستاذي هذا
Bu hocamın bu makalesi

هذا المقالُ  أستاذي
Bizim bu makalemiz

مقالُنا هذا

Bizim şu hocaların makalesi
مقالُ أساتذتِنا أولئك

Bizim bu hocaların şu makalesi
هذا المقالُ  أساتذتنا  هؤلاء
Bu makale bizim bu hocalara aittir.

هذا المقالُ  لِأساتذتنا  هؤلاء
Bu yeni faydalı makale

هذا  المقالُ  الجديدُ  المفيدةُ
Bu, yeni, faydalı bir makaledir.

هذا  مقالٌ جديدٌ   مفيدٌ
Bu, yeni faydalı makaledir.

هذا هو  المقالُ  الجديدُ  المفيدُ
Bu yeni makale faydalıdır.

هذا المقالُ  الجديدُ  مفيدٌ
Bu makale, yeni ve faydalıdır.

هذا المقالُ  جديدٌ  و مفيدٌ
Bir(herhangi bir) sınıfın kapısı
بابُ صفٍ
Sınıfın kapısı

 بابُ  الصفِّ
Onun kapısı

بابُه
Benim sınıfım

صفِِِِي
Büşra’nın kapısı

بابُ بشرى
Benim sınıfımın kapısı

بابُ صفي
Bir okulun sınıfının kapısı

بابُ صفِّ  مدرسةٍ
Okulun sınıfının kapısı

بابُ صفِّ  المدرسةٍٍٍٍٍٍٍٍٍِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِ
Sınıfın yeşil kapısı

بابُ الصفِّ   الأصفرُ
Yeşil bir sınıfın kapısı

بابُ صفٍِ   أصفرِ
Yeşil sınıfın kapısı

بابُ الصفِّ   الأصفرِ
Bir sınfın yeşil kapısı

بابُ  صفّ ِ الأصفرُ
Bir yeşil sınıfın yeşil kapısı

بابُ صفّ ِِ  أصفرِِ  الأصفرُ
Yeşil sınıfın yeşil kapısı

بابُ الصفِّ ِِ  الأصفرِِ  الأصفرُ
Iki okulun kapısı

باب   المدرستين
Sınıfın iki kapısı

بابا  الصفِّ
ن cancelling
Sınıfın öğrencileri

طالبو   الصفِّ
ن cancelling
Sınıfın öğrencileriyle

مع طالبي الصفّ ِِ
Kalın bir kitap

كتابٌ  سميكٌ
Kalın kitap

الكتابُ  السميكُ
Küçük bir kız

طفلةٌ  صغيرةٌ
Küçük kız

الطفلةُ  الصغيرةُ
(herhangi) iki küçük kız

طفلتان   صغيرتان
iki küçük kız

الطفلتانِ  الصغيرتانِ
(herhangi) küçük kızlar

طفلاتٌ   صغيراتٌ
Küçük kızlar

الطفلاتُ   الصغيراتُ
Bilgisayar kütüphanededir

الحاسبُ في المكتبةِ
Kütüphanede bir bilgisayar vardır
في المكتبةِ حاسُبٌ
Kütüphanede bir bilgisayar vardır
هناك حاسبٌ فيالمكتبةِ
Profesör sınıftadır
يوجد الأستاذُ فيالصفِّ
Sınıfta bir profesör vardır
يوجد في الصف أستاذٌ
Burada bir profesör var
يوجد هنا أستاذٌ
Yanımda bir kitap var
عندي كتابٌ 
Annemin yanında bir çanta var
عندَ أمي حقيبةٌ
Bir kitabım var
لي كتابٌ
Kardeşimin dersleri var
لأخي دروسٌ
Makale uzun değildir.
ليس المقالُ  طويلاً
Makale uzundu.

كان  المقالُ  طويلاً
Makale uzun değildi.

ما كان  المقالُ  طويلاً

لم يكنِ المقالُ  طويلاً
Makale uzundur./uzun olacaktır.

(س)يكون  المقالُ  طويلاً
Makale uzun olmaz/uzun olmayacak.

لا يكون المقالُ طويلاً

لن يكونَ المقالُ طويلاً
Ben çalışırım/çalışıyorum(işte çalışmak)

أعملُ
Ben çalışmam/çalışmıyorum

لا أعملُ
Çalışmıyordum.

كنت أعملُ
Çalışmıyordum.

ما كنتأعملُ
Çalıştım.
عملتُ

Çalışmadım.

ما عملتُ
لم أعملْ

Çalışmıştım.
قد عملتُ

Çalışmamıştım.
قد ماعملتُ

Çalışacağım (uzak gelecekte).
سأعملُ

Çalışacağım (yakın gelecekte)
سوفأعملُ

Çalışmayacağım.

لن أعملَ

Çalışıyor olacağım
(س)أكونقد عملتُ

Çalışmıyor olacağım.

لا أكونقد عملتُ

لن أكونَقد عملتُ

Çalışmıştım.
كنتُ قدعملتُ

Çalışabilirim(ihtimal)
قد أعملُ 

Çalışabilirim (yapabilirim, kapasitem var)

أستطيع أن أعملَ

Çalışmak zorundayım.
Çalışmalıyım.

يجبُ أن أعملَ

يجبُ علَيَّ عملٌ

لا بُدَّ لي مِن العملِ

لا بُدَّ أن أعملَ





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder