Dubai

Birleşik Arap Emirlikleri'nin 7 emirliğinden biri olan Dubai'ye Abu Dhabi'den taksiyle 350 AED ücret vererek geçtik, önceki günden bindiğimi bir takside taksiciye sorarak ertesi gün bizi götürmesini istedik. 2 aile gittiğimiz için masraflar ikiye bölünmüş oldu.

Biz 3 günlük bir gezi yaptık ve ardından İngiltere'ye doğru uçuşumuza geldik. 3 gün yeterli oldu. Kahvaltıları otelimizin açık büfesinde yaptım, scrambled egg çıktığı için nasipliydim, yanımda da glutensiz ekmeğimi götürüyordum. İlerde bahsedeceğim fiyatlar 2024 yılına ait. Hava da yaz kış sıcak olduğu için Ocak ayında da 20-25 civarında seyrettiği için yazlıklarımızı götürdük, şal da gerekli yanında.

1968 yılına kadar İngiliz himayesindelerdi, 1969'da bağımsızlıklarını kazandılar. Abu Dabi ve Dubai diğer 5 emirlikten farklı olarak ulusal mecliste emirlikleri ilgilendiren kararları veto etme hakkına sahip. BAE vatandaşlarına da Emirati deniliyor, 3 milyonluk nüfusun sadece 300.000 kadarı Emirati.

Dubai'de bilinen ilk yerleşim 18.yy'a ait. Kabileler şeklinde yaşayan Dubaililer balıkçılık gibi geçim kaynaklarına sahipti. 19.yyın sonlarına doğru İngiliz himayesine giriyorlar. 20.yy'da, İran'a yakın konumu sebebiyle ticarette yükselmeye başlıyorlar. Dubai kıyılarından toplanan inci de geçim kaynaklarından biri olmuş. Ancak 1930'da yaşanan Büyük Buhran nedeniyle zor dönemler geçiriyorlar.
İnşaat ve havayolu sektörü günümüz ekonomilerine önemli katkılar sağlıyor. Dubai, Orta Doğu'nun en pahalı şehri artık. Petrol bulunmasıyla 1969 yılından sonra oldukça zenginleşiyorlar. 1990lardan sonra yapılan inşaatlarla giderek gelişiyor. Burj al Khalifa, şu anda dünyanın en yüksek binası. Çalışmaya gelen nüfus genelde Pakistan, Filipinler, Sri Lanka, Bangladeş ve tabi expatlar dolayısıyla Amerikalılar.

Burj al Khalifa

Dünyanın en yüksek binası, 828 m uzunluğunda ve 161 katlı.

Burj al Arab

Dev bir yelkenliyi andıran Dubai'nin ikonik simgelerinden biri. Dünyanın ilk 7 yıldızlı oteli. Dünyanın En Lüks Oteli kategorisinde ödül bile kazanmış. İçerisindeki su altı temalı Mahara Restoran'da yemekler, havuzlu teraslar otel sakinlerine lüks bir deneyim yaşatıyor. Fiyatlarına bakmadık bile bize uymaz😆

321 m olan Burj al Arab'ın inşaatı 1999 yılında tamamlanmış.

Souk Madinat Jumeirah

Burj al Arab'ın yanında bulunan çarşı iç açıcı bir yapıda ortadan geçen bir dere, köprülerle geöiş yapılmış, etraf palmiye ağaçları ve çarşının arasından geçiyorsunuz. Kafelerde oturup bir çay içmek çok zevkli olur.

Future Museum /  متحف المستقبل

Benim en beğendiğim yer tabi ki Arapça hattın letafetinden dolayı Gelecek Müzesi oldu. Gündüz ayrı güzel gece ayrı güzel, içi ayrı güzel dışı ayrı güzeldi. Müze özellikle robotik ve yapay zeka alanında teknolojik gelişmeleri konu alıyor. Dubai hükümdarı ve BAE başbakanı Mohammed bin Rashid Al Maktoum 2016 yılında bu müzeyi açıyor ve üzerinde de onun üç sözü yazıyor:

لن نعيش مئات السنين ولكن يمكن أن نبدع شيئاً يستمر لمئات السنين"

"المستقبل سيكون لمن يستطيع تخيله وتصميمه وتنفيذه، المستقبل لا يُنتظر، المستقبل يُمكن تصميمه وبناؤه اليوم"

"سر تجدد الحياة وتطور الحضارة وتقدم البشرية هو في كلمة واحدة: الابتكار"

"Yüzlerce yıl yaşamayacağız ama yüzlerce yıl sürecek bir şey yaratabiliriz."

"Gelecek, onu hayal edebilen, tasarlayabilen ve uygulayabilenindir. Gelecek beklemez. Gelecek bugün tasarlanıp inşa edilebilir."

“Hayatın yenilenmesinin, medeniyetin gelişmesinin ve insanlığın ilerlemesinin tek sırrı tek kelimeyle: yeniliktir."

'We might not live for hundreds of years, but the products of our creativity can leave a legacy long after we are gone.'

“The future belongs to those who can imagine, design and implement it. The future does not wait. The future can be designed and built today.”
“The secret to the renewal of life, the development of civilization and the progress of humanity is in one word: innovation.”

Dubai Frame / برواز دبي

Emirliğin en ikonik yapılarından biri Dubai Çerçevesi. Zabeel Park'ta bulunan bir müze ve anıt. Dünyadaki en büyük çerçeve rekoruna sahip. Esasen gözlemevi olarak hizmet veriyor. Proje fikri Dubai Belediyesi tarafından düzenlenen bir mimari yarışmasında Fernando Donis tarafından tasarlandı ve galip oldu. 2018 yılında açılmış.

Palm Jumeirah

Palmiye şeklinde kurulan yapay bir ada. Tam şeklini görebilmek için helikoptere binmek gerekir. Nakheel avmden manzara izlemeye de çıkabiliyorsunuz ancak tamamı görülmediği için biz çıkmadık. Monorail day pass alarak trene binip ada boyunca seyahat ettik. Aşağıdaki görüntüler de yol boyu gördüğümüz noktalar. Son durakta da inip Atlantis Avmyi dolaştık. Buradaki her avmnin ayrı bir konsepti var resmen müze gibi. Avm kültürünün bu kadar yaygın olmasının bir anlamı var demek ki.

Atlantis Hotel: su parklarının da olduğu eğlence dolu bir yer ancak gecelik fiyatı galiba 500 dolar.

Jumeirah Mosque

Sonunda her yerinde cami bulunan, her şeyi helal olan bir ülke ziyareti yapıyoruz. Caminin mimarisine bayıldım. BAE Başkan Yardımcısı Sheikh Rashid b. Saeed Al Maktoum tarafından hediye olarak açılmış. 1500 kişilik kapasitesi varmış. Cami tarzı Suriye ve Mısır'dan esinlenilmiş.

Old Town turu rehberli

2.20 al seef otelde tur için buluşma 21 kişi kafile$33 kişi başı:Su, old town, kahve, falafel shawarma, boat, spice souk, gold souk, magnet

Global Village /القرية العالمية

Girişi $8a tekabül ediyor. 27 farklı ülkeyi temsilen her ülkenin geleneksel stantlarını açmışlar. Çok geniş bir araziye yayılan global Village saat 4pm gibi açılıyordu. Uzun uzun gezmek gereken doyamadığımız bir tur oldu. Her ülkenin girişini yapmışlar ve içerde stantları açılmış. Türkiye, BAE, Katar, Bahreyn, İran, Suudi Arabistan, Lübnan, Filistin, Avrupa, Amerika, Ürdün, Pakistan, Hindistan, Çin, Mısır, Fas, Rusya, Tayland, Asya yolu, Afrika gibi temsiller vardı. Ayrıca yiyecek stantları da var. biz Türk standından döner, Suriye standından da künefe aldık, Fas standından semmen denilen gözlemelerden aldık.

BAE standını fotoğraflarda başa aldım ki ikonik yerleri de Dubai'ye uygun bir konsept olsun.

Mısır kısmından adlarımızı hem Arapça hem de hiyeroglif yazısıyla yazdıkları bir magnet aldık.

Vaşington'dan yeni geldik karşımıza yine Vaşington Capitol çıktı.

Selim künefelerden kışna değil de nağme sevdiği için bir dilim aldı.

Dubai Mall

Burj Khalifa'nin yanında bulunan mallde 1200den fazla mağaza, şelale, buz pateni alanı, 150 restoran bulunuyor. O kadar büyük ki kayboluyorsunuz. Ayrıca akvaryumu da görebildik gezerken. LC Waikiki dikkatimizi çekti, buraya da mağaza açmışlar.

Glutensiz bir tatlı olan pavlova yedik avmde. Oldukça pahalıydı.

Avmye şelale bile yapmışlar.

Normalde ücretli olan akvaryuma girmeden de bir kısmını görebiliyoruz.

Ibn Battuta Mall

1335 yılında 21 yaşında dünyayı keşfe çıkan İbni Battuta 24 senelik yolculuğuna Mısır, Hindistan, Tunus, Çin ve Endülüs olmak üzere 6 kara parçasına ayak basmış ve Rıhlet-u Ibnı Battuta seyahatnamesini yazmış. Avm de Ibnı Battuta'dan esinlenilerek 6 saraya ayrılmış. Her gezdiği ülkenin bir temsili var. Dünyanın en büyük temalı alışveriş merkezi olarak biliniyor. 400den fazla mağaza, 50 restoran, bowling salonu, sineması ve hoteli var.

Nakheel Mall

Mercato Mall

Italya'daki Rönesans zamanında bir Akdeniz şehri gibi dizayn edilmiş, Jumeirah bölgesine yapılan bir avm. Konsept avmler yüzünden avm avm geziyoruz. Güzel bir tasarımlı küçük bir avmydi.

Atlantis Mall

Palm Jumeirah'i görelin diye bindiğimiz Monorail'in son durağında inince karşılaştık bu avm ile. Her avm birbirinden güzel resmen. Bu avmde akvaryumla karşılaştık. Mağazalar bizi çok da ilgilendirmediği için müze gibi gezdik avmyi.

City Walk Mall

Adının city walk olmasına bakmayın aslında bu bir avm. Açık hava ve kapalı hava tarzı karışık yapılmış bir avm. Çok acıktığımız için suşi yedik burda.

JBR Beach

Hava güzel olduğu için erkekler suya girdi. Ben de ayaklarımı suya soktum sadece yanımda haşemam yoktu. İleride de su oyunları yapabileceğiniz bir kısım vardı, ama çok pahalıydı. 45 dolara tekabul ettiğini hatırlıyorum.

The Walk

Glutensiz cheesecake'imizi de Cheesecake Factory'de yedik. Zaten Amerika'daki tüm markalar, mağazalar var maşallah, hiç yabancılık çekmedik o yüzden.

Dubai 3 günlük gezi planı

1.gün

Mercato Mall: italyan usulü
Future Museum
Dubai Frame
Jumeirah Mosque
Old Town turu
Dubai Mall-akvaryum, waterfalls, pavlova
Burj al Khalifa-su gösterileri
Oturduk kafede

2.gün
JBR beach yüzme
Tim Hortons kahve
Palm Beach
Nakheel Mall
Global Village

3.gün