Amerika'da Glutensiz Ürünler (Gluten-free )

 Amerika'da Gluten free

Çölyak teşhisim konulduktan sonra ömür boyu diyet yapmaktan başka çaresi olmadığını öğrendim ve zorunlu diyete başladım. Glutenin zerresine bile tolerans olmayan bu hastalıkta sadece kendisini yemekten değil, bulaştığı herhangi bir ürünü yemenin de yasak olduğu bu diyet için ürünler araştırmaya başladım.

Tamamen glutensiz olduğundan emin olmasam da gluten free olarak adlandırılan ürünleri burada paylaşacağım. Aralarında abur çubuklar da var.

Enfes Japon tatlısı mochi'nin dondurması. Londra'da yediğimden beri unutamıyorum. Giant'tan ve Walmart'tan hep alıyorum. Pirinçten yapıldığı için glutensiz. 


Brookside narlı ve blueberryli çikolata drajelerin tadı harika. Hem helal hem GF bu ürünü Trader Joe's'tan aldım. Bir ara Costco'ya da geldi. 

Bunu özellikle GF diye paylaşmayayım. Çaylar zaten GF oluyor. Ahmad Tea'yi seviyoruz, özellikle poşet çay olan Earl Grey'i. 


New York Magnolia'nın banana pudingini yapmak için aldığım malzemeler. Heavy Whipping Cream'i Costco'dan aldım. Diğerlerini Walmart'tan. 
Soldaki $1.68


Whole Foods, kekleri poğaçalaerı kabartmak için


Pirinçten yapılan bu noodle'ı haşlayınca hamurlaşıyor, pek de sevdiğimizi söyleyemem. 


Bizim cocostarlara benzeyen unreal çikolataları Costco'dan aldım. 


TJMaxx'tana aldığım kamuları sevmedim.


Aşağıdaki ürünleri Trader Joe's'tan aldım. Granolaları harika. Mercimekten yapılan makarna hayal kırıklığı. Sağlıklı diye aldım ama tadı tatmin etmedi. grainless granola $3.99.


GF pudingleri Türkiye'den aldım. 


Kayınvalidem New York'ta bana glutensiz unla gözleme yapmıştı. 


Costco'dan aldığım yulafları tariflerde robottan geçirip yulaf unu olarak kullanabilirim. 


Lidldan aldığım chili pepper kamular çok güzel olsa da GF olduğundan emin değilim. İçerisinde wheat var yazmamışlar ama GF de yazmamışlar. 


Harris Teeters'tan aldığım granolaları beğenmedim. Ağızdan yapış yapış ve sertti.


Harris Teeters'ta gördüğüm bu barları sevmedim.






pecan granola trader joe's'ta $3.49


Buzlukta saklanan ekstra crispy patatesleri air fryerda yapınca çok güzel kıtır kıtır oluyor 15 dk yetebiliyor. GF patates olarak satılıyor. 



Great Value un Walmart'ın markası.




Rulokata benzeyen tadıyla favorimdi ama Costco satmayı bıraktı. Hindistan cevizinden yapılan rulokatı nutellaya banıp yemek çok enfesti. Zaten nutellanın kendisi de gluten free.


Hershey's'in bazı çikolataları GF. 


Nestle'nin damla çikolataları GF. Minilerini daha çok seviyorum ve Walmart'tan alıyorum. Krep yapıp waffle gibi üzerine koyuyorum damla çikolataları.






Kraker bisküvi çok iyiydi ben üzerine Nutella veya fıstık ezmesi sürerek yiyordum, üzerine de muz ekliyordum. 


Walmart supermarket'tan aldığım ürünler


Ayrıca Trader Joe'sta aşağıdaki gluten free ürünleri gördüm ancak henüz denemedim.























Japon restoranından





Paterson-Taskin fırın

Oreo gibi bir tadı var





6li paket 7 dolar kestane satıyor Costco. 


Yukardaki karnabahar tabanli pizzayı pişirince asagidaki gibi oluyor. 






Aldi@de glutensiz misin unu 2.09 dolara satılıyor.
    O midir unuyla peynirli dereotu poğaçacı yapıyorum. 






Paterson-Istanbul markette glutensiz pudingler var $1.79.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder